Nationale feestdag?

21 juni 2016 - Luxemburg, Luxemburg

Luxemburg-stad staat nu op ons programma. Het is een klein half uurtje rijden, dus goed te doen. We rijden de stad binnen en het is er ontzettend druk. Ook zijn er veel afzettingen in de stad. Daardoor rijden we steeds rondjes. De bewegwijzering is ook niet duidelijk. We hebben drie keer hetzelfde rondje gereden en we kwamen daar ook steeds weer uit. Ook vonden we het verkeer een zooitje.

We probeerden steeds een parkeergarage uit te zoeken, maar alle parkeergarages zaten bommetje vol. Persoonlijk ben ik dan te ongeduldig om te wachten op een plaatsje. Ook zagen we dat er tribunes werden opgebouwd. Het is duidelijk dat er vandaag iets te doen is in Luxemburg-stad. Voor ons een teken om maar gewoon de stad uit te rijden. Ik zei tegen Sietse dat ze misschien wel een dag hadden als Koningsdag. Er hingen namelijk overal Luxemburgse vlaggen. Dan moet je niet in de stad willen wezen.

De planning was om dan naar een kasteel in Luxemburg te rijden, maar we waren erg moe geworden van het opletten. Het was vanaf Luxemburg nog een klein uur rijden en daarna moeten we ook lang terug. We besluiten de kortste route op onze Mio naar Weiskirchen te nemen. Hij geeft anderhalf uur aan en we besluiten te stoppen als we dat willen.

De route leidt ons door allerlei smalle bergweggetjes. Vervolgens kwamen we kleine bergdorpjes tegen. Het was een hele mooie route, maar toen we alweer even in Duitsland waren was ik het wel zat. Ik ging me er met mijn wagenziekte niet echt beter van voelen. Daarnaast kom je ook bijna geen plekken tegen waar je lekker kunt stoppen.  Ik besluit om nu de snelste route op de Mio te kiezen. Dat scheelde toch weer een kwartier. We kwamen nog een keer zo’n weg tegen, maar voor de rest was het beter.

Inmiddels zitten we weer op onze hotelkamer en hebben we een rustige avond voor de boeg. We hebben nog even opgezocht of het een feestdag is in Luxemburg. Ja hoor, de verjaardag van de groothertog. ;)