Kreuzbergkapelle und Stadtpark

26 juni 2016 - Merzig, Duitsland

Op de heenweg naar de Garten der Sinne zien we een kerkje staan op de berg. Nu willen we daar even gaan kijken, want hier schijnt een fantastisch uitzicht te zijn. We rijden er toch langs. Het kerkje is heel klein, maar daarachter is een plateau waar je kunt zitten. Nou, ons boekje drukte het goed uit. Wat een uitzicht! Je wordt er stil van. Je ziet Merzig liggen, maar ook de Saar kronkelt door de stad en het landschap. Er is veel te zien. We besluiten hier op een bankje te gaan zitten, even wat drinken en eten. Blijkbaar is dit ook een hangplek voor jonge Duitsers, want we zien wat scooterrijders, wat hippe, rokende gasten en een zoenend stel. Wel grappig om te zien! Je kunt ook in het kerkje kijken, maar dat is erg klein.

Na het bezoekje aan de kerk, besluiten we nog even naar het Stadtpark te gaan. Hier is een prachtige fontein te zien. Het stadspark is groot. Onze voetjes kunnen het niet meer aan om nog langer te lopen, dus we houden het kort. Er is een grote, uitgebreide speeltuin, maar door het stadspark staan nog meer speeltuigen. Heel leuk voor kinderen dus. De fontein is ook prachtig. Erg lekker om daar rustig te zitten luisteren naar het kletterende water. Ik zou eigenlijk nog wel meer willen zien, maar we willen niet over onze grenzen heen gaan. Tijd voor rust!

1. Janet ter meer:
    Lieve Martina en Sietse,

Wat geniet ik toch van jullie verhalen, och lieve Martina wat vervelend dat je zo verbrand bent. En dat je er zelfs ziekjes van bent. Doe maar rustig aan en luister naar je lichaam neem goed jullie rust...
    We zien jullie gauw weer in Leek.

Groetjes Janet
  2. Martina:
    26 juni 2016
    Het gaat gelukkig weer wat beter. Het ergste is voorbij. Nu blijven smeren met aftersun. En we komen donderdag weer terug naar Nederland. Langer konden we je niet missen. ;)
  3. Ina:
    26 juni 2016
    Verbranden is een dag zeer vervelend en dan wordt het langzaam weer beter gelukkig. Geniet nog maar lekker hoor. Het is snel genoeg voorbij.
  4. Martina:
    26 juni 2016
    Het was dit keer wel heel heftig. Nu doet het nog steeds zeer, maar verder voel ik me goed. En mijn huid is iets minder vurig!