Stadsgracht met basiliek

18 juni 2015 - Groenlo, Nederland

Tijd voor een autoritje. We wilden graag het rondje Lichtenvoorde-Groenlo-Ruurlo rijden. Dat hebben we al een tijd op het programma staan en vandaag was daar tijd voor. Eerst kwamen we door Lichtenvoorde, we rijden in een plaats altijd op het centrum af, dan kun je een beetje zien of het gezellig is.

In Lichtenvoorde was het lekker druk, veel fietsers. Als je ziet hoe rustig het op onze camping is, dan is het best leuk om even wat leven te zien. Ook viel ons op dat Lichtenvoorde nog een behoorlijke plaats was. Veel verschillende winkels, maar natuurlijk ook de plek waar de Zwarte Cross wordt gehouden.

Vervolgens reden we door naar Groenlo. Dit is net als Bredevoort een vestingstad. Het heeft dus ook stadsrechten. We konden niet zo goed bij het centrum komen, want het was niet toegestaan om er met je auto door te rijden. Groenlo is de plaats waar het eerste Grolsch bier werd gebrouwen, dus ik hoopte daar iets over aan te treffen. We hebben niet de tijd genomen om even het centrum in te lopen.

We kwamen vervolgens bij de oude stadswal met de oude stadsgracht. Daaraan lag een stuk park. Dat zag er echt mooi uit. Ook stond daar een grote basiliek. Ik heb daar ook een aantal foto's van gemaakt. We zijn even over de brug van de stadsgracht heen gelopen. Zo konden we alles van de andere kant zien.