Tierentag

26 juni 2016 - Merzig, Duitsland

Het ontbijt zit er weer in, dus wij kunnen weer weg. Op naar Merzig, waar we vandaag alsnog een poging doen de wolven te bezoeken. Onderweg schiet er nog een hertje voor de auto langs. Vandaag wordt het echte een dierendag. Het Wolfspark is nu open. We kunnen er gratis naar binnen, dus we hadden niet verwacht dat het heel groot was. Toch is de oppervlakte nog best groot. De wolven hebben grote verblijven. Ook zijn er allemaal verschillende soorten. Wel zijn ze vandaag allemaal heel lui. Daardoor is het niet zo boeiend om te blijven kijken. Er zit nog best een afstand tussen het publiek en het verblijf van de wolven. Later zien we één van de verzorgers bij de wolven en zij was ze aan het knuffelen en aaien. Net honden. Na een tijdje hadden we het wel gezien en we wilden niet al onze energie in het begin verbruiken. We zochten naar de uitgang, die dus niet stond aangegeven. Het kwam aan op logisch nadenken. Met een omweg  vinden we de auto.

Daarna besluiten we naar het Tierpark te gaan. Je moet dan niet aan een dierentuin denken, maar meer aan een soort kinderboerderij. Er waren veel verschillende dieren. Alpaca’s, schapen, geiten, konijnen, parkieten, pauwen, struisvogels, emoes en berberapen. De berberapen waren totaal niet actief, dus daar zag je niet veel van. De geiten en schapen waren steeds op andere plekken dan wij stonden. Wel stonden we oog in oog met een struisvogel. De emoes en de alpaca’s waren ook goed actief te zien. Daarnaast was er een mooie vijver in de buurt. Hier zag je allerlei verschillende vogels. Echt een leuk gebied om door heen te wandelen.