Wat zei ik over ongeluk?

18 juni 2016 - Winterberg, Duitsland

Gisteravond hebben we na het eten een potje Ticket to Ride gespeeld. Natuurlijk beneden in de groepsruimte, want daar hebben we een grotere tafel en het is veel gezelliger. Veel Nederlanders doen hier een spelletje. Ze waren allemaal nieuwsgierig wat we toch met die treinen aan het doen waren. De sfeer was erg goed. Toch maar weer op tijd naar de kamer gegaan, we willen nog goed uitrusten.

Er lag vanochtend nog geen mat in de douche. Helaas. Maar ik heb een oplossing bedacht. Onze badslippers hebben genoeg grip, dus dat lukt ook wel. Zo kunnen we zonder ongelukken uit bad stappen. Dat is gelukt. Wat een opluchting! We lopen naar beneden om te ontbijten. Sietse zou de thee pakken, want dat lukt niet met de kleine kopjes en mijn trilhandjes. Ik liep even naar de auto om wat dingen kwijt te raken.

Ik loop terug naar de ontbijtzaal en toen kon ik Sietse niet vinden. De ontbijtzaal is niet zo groot, dus ik dacht dat hij naar het toilet was. Maar hoera, er zijn ook andere Nederlanders. Zij vertelden mij dat Sietse hete thee over zijn hand heeft gekregen en nu in het herentoilet  staat om zijn hand te koelen. Ik liep die kant op en vraag Sietse of ik de hoteleigenaar even moet vragen. Hij geeft me aan dat ik hem beter kan informeren. Ik loop naar de receptie en er komen allemaal Nederlanders vragen hoe het met mijn man is. Tja, dat wist ik op dat moment nog niet. De hoteleigenaar vertelde dat we beter naar het ziekenhuis in Winterberg konden gaan als hij last van blaarvorming had. Ik bereidde me alvast voor, want ik heb al veel ervaring met Sietse en ziekenhuizen.

De hoteleigenaar is bij Sietse gaan kijken en toen leken er geen blaren op zijn hand te zitten. Sietse is door hem verbonden met een gaasje en die heeft hij nat gemaakt. Het lijkt met een sisser af te lopen. Er komt een Nederlandse vrouw naar ons toe die zei dat ze Sietse wel van de pijn kon afhelpen. Hij moest er alleen wel in geloven. We zeiden dat we het even aan zouden kijken. Eerst maar ontbijten. Er was bijna niemand meer. Sietse had wat pijn, dus hij is toch maar even naar die vrouw gegaan. Baat het niet, dan schaadt het niet. Ze wreef zachtjes over zijn hand. Het deed mij denken aan Reiki. Daarna trok de pijn al snel helemaal weg. Ik heb tijdens het ontbijt maar even alles voor hem klaar gezet en daarna zijn we naar de auto gegaan. Tijd om er op uit te gaan!