Dag Berlijn!

16 september 2016 - Berlijn, Duitsland

De wekker gaat een uur eerder dan de rest van de week. De trein zal niet op ons wachten, maar we willen wel even rustig ontbijten. Sietse en ik hebben niet onze beste nacht gehad, dus we verlangen nu echt naar huis. Fijn idee dat we vanavond weer in ons eigen bed slapen. Verder voelen we ons allebei ook niet helemaal super. We zijn wat misselijk en nog gaar van het mindere slapen. Na het ontbijt zakte het bij mij wat weg. Sietse had nog wat tijd nodig om wakker te worden.

Ruim een uur voor het vertrek van de trein verlieten we het hotel. Sietse had al helemaal uitgezocht hoe we zo snel mogelijk op de Hauptbahnhof aankomen. We gingen voor het laatst onze geliefde lijn 100 in, maar dit keer met onze bagage. Gelukkig was het niet zo druk. We konden ook even afscheid nemen van de S-bahn in het korte ritje. Daar stonden we, drie kwartier te vroeg, op de Hauptbahnhof.

We besluiten een rondje op het station te lopen, want we zitten straks nog genoeg. Wiepie en ik zijn nog een boeken-/muziekwinkel in gelopen. Leuk om even te kijken. We hebben toch alle tijd. Daarna gaan we toch maar naar het perron. We kunnen vast wel ergens zitten. Nou, dat was dus verkeerd ingeschat. Weinig bankjes en die zaten vol. Dan maar staan wachten, we kunnen straks zitten.

Sietse en Willem halen nog even warme dranken voor in de trein. Wiepie en ik passen op de bagage. Als Sietse en Willem terug zijn, zetten ze de dranken even op de grond. Helaas valt er dan ineens een tas om. Een beker thee dus ook. Hmmm...irritant. Sietse gaat nog even een nieuwe halen. Intussen zien we dat onze trein 5 tot 10 minuten vertraging heeft. We staan netjes op de goede plek, maar zien dat wagon 7 voor ons komt te staan. Echter moeten wij naar wagon 8. Uiteindelijk zitten we dit keer op de goede plek. Tijd om Berlijn te gaan verlaten, helaas…

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade