Ramptoerisme in Winterswijk

10 juni 2015 - Winterswijk, Nederland

Uiteindelijk hebben we besloten niet te fietsen naar Winterswijk, maar gewoon met de auto. Dan kunnen we ook de rollator van mijn moeder makkelijk meenemen. Zo kunnen we het lopen ook wat langer volhouden. Winterswijk blijkt een leuke plaats te zijn met veel verschillende winkels.

Er stond wel een ambulance op de Markt. Natuurlijk stonden er allemaal mensen van een afstandje staan kijken, wij zijn gewoon doorgelopen. Toen we aan de andere kant van de Markt stonden, zagen we dat er inmiddels twee ambulances waren. Je praat dan wel even over wat er zou zijn gebeurd, maar ik vind het niet fijn om te kijken. Ik geloof niet dat ik het prettig zou vinden om de persoon te zijn die met de ambulance mee gaat en dat de hele buurt/omgeving staat te kijken.

Inmiddels ben ik wat bevangen door de warmte. Dat houdt in dat ik dringend iets hartigs of zouts nodig heb. Vaak voel ik dan mijn benen wat wiebelig worden. Eerst maar een Dextro ingenomen, dat helpt vaak voor de eerste trek. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar een plek om iets kleins te eten. Natuurlijk waren we net in een straatje waar weinig eettentjes waren.

Na een tijdje vinden we een koffie-/theetentje. Hier heb ik lekker een tosti met kaas, tomaat en salami naar binnen gewerkt. Gelijk wordt de energie beter. Ook had ik een zelfgemaakte milkshake vanille. Dat was goed eten. Mijn vader en moeder hadden een wafel met verse aardbeien en slagroom en een milkshake banaan. Dat zag er ook goed uit. Misschien komen we nog een keer terug.

Weten jullie trouwens of zo'n paal met posters een reclamezuil heet? Ik heb het maar posterpaal genoemd, iedereen begrijpt dan wat ik bedoel. ;)