Waar zijn de engelen?

17 september 2015 - 's-Hertogenbosch, Nederland

De hoofdstad van Noord-Brabant is ook een bezoekje waard in onze vakantie. Dat hebben we vandaag op het programma staan. We zijn er allebei wel eens geweest, maar nooit samen. We besluiten de fietsen achter op de auto te zetten, zodat we ’s-Hertogenbosch in kunnen fietsen. Er staat nergens op de plaatsnaamborden dat de stad Den Bosch heet, dus vanaf nu spreken wij over ’s-Hertogenbosch. Na een stukje rijden vinden we de Van der Valk ’s-Hertogenbosch-Vught. Gelukkig zijn daar altijd grote parkeerplaatsen. We hebben de fietsen van de auto gehaald en zijn richting het centrum gereden. We zaten gelijk aan de goede kant, dus we waren zo in de stad. Helaas ging het heel hard regenen, waardoor wij heel erg nat werden. We zijn toen maar even gaan schuilen om weer droog te worden. Lekker wezen winkelen en bijzondere panden bekeken. Natuurlijk ook de St. Janskathedraal uitgebreid bekeken, wat een indrukwekkend gebouw. Blijkbaar kregen we daardoor een aureool om ons hoofd, want er volgden wat goede daden. Maar daarover later meer. We hebben lekker in de V&D rond gelopen, want die kom je niet overal tegen. Toen regende het weer, dus zijn we even voor de V&D blijven wachten. Er kwam een oude vrouw met rollator aan. Zij had een regenkapje op, waardoor ze bijna niets kon zien. Sietse heeft de deur even voor haar open gehouden en ze was zeer blij. Misschien moeten we er een vast item van maken. Hoe helpen we zoveel mogelijk mensen? Onder het mom van aandacht voor de omgeving. Na al die regen zijn we maar een cafe in gegaan om chocolademelk met slagroom te drinken. Vervolgens bij La Place to go een Brabants worstenbroodje gegeten. Sietse kende ze niet en vond ze heerlijk. Niet te vergelijken met die opgewarmde, smakeloze broodjes uit de supermarkt. Op het moment dat de regen wat minder was, zijn we weer verder gaan winkelen. Het bleef alleen nat en onze voeten werden moe. Tijd om weer op de fiets naar de auto te gaan.