Da's pech, zeg!

18 september 2015 - Kaatsheuvel, Nederland

In Kaatsheuvel wilden we even boodschappen doen. Daarna zouden we met de auto even naar Waalwijk gaan om wat laatste dingen te halen. Terwijl we in Kaatsheuvel rondlopen, zien we dat de markt er is. Erg leuk! Dan lopen we ook gelijk maar even over de markt. Terwijl we over de markt lopen, komen we wat winkels tegen die we nog niet eerder hadden gezien. Daar konden we gelijk de dingen halen die we nog op ons lijstje hadden staan. Vervolgens hebben we Waalwijk maar geschrapt. Dat was niet meer nodig. We zijn nog even naar de supermarkt gegaan en toen wilden we terug op de fiets. Het begon alleen heel hard te regenen. Inmiddels zijn we al drie dagen achter elkaar nat geregend en dat wilde we vandaag eens een keer niet. We hebben even een kwartier gewacht, totdat de regen minder werd. Op naar het vakantiepark, dachten we. We waren nog anderhalve kilometer van ons chalet, toen mijn fietsband niet goed voelde. Sietse checkte of mijn fietstas in de weg zat, herstelde dat en we gingen weer door. Een paar seconden later stond ik weer stil. Het is nog steeds niet goed. Op dat moment ontdekken wij een dikke bobbel in mijn fietsband. Oke, wat doen we nu? In ieder geval niet door fietsen. Sietse had wat moeite om mij achter te laten, maar de auto was dichtbij. Op die manier kon hij even mijn fiets op de auto zetten. Terwijl ik stond te wachten, heb ik even een fietsenmaker in Kaatsheuvel opgezocht. Sietse was met 10 minuten weer terug. We hebben de fietsenmaker even gebeld of we de fiets konden brengen. Leek ons wel handig, anders rij je van fietsenmaker naar fietsenmaker. Er was wel tijd om mijn fiets te repareren. Het bleek een grote fietsenmaker te zijn. Die man vroeg hoe laat we wilden dat de fiets morgen klaar zou zijn. Ik zei: Voor 10.00u graag. Die man keek me wat vreemd aan. Ik glimlachte en zei: Ik kan het altijd vragen, toch? De man reageerde niet, maar later bleek dat we de fiets wel voor 10.00u kunnen ophalen. Goed geregeld! Na al die gewijzigde plannen en een verrassende dag, zijn wij toe aan rust.