De Loonse en Drunense duinen

18 september 2015 - Loon op Zand, Nederland

Ons vakantiepark grenst aan een natuurgebied, namelijk de Loonse en Drunense duinen. Dit natuurgebied bestaat voornamelijk uit stuifzand en heide. Zeer uniek, want stuifzand is volgens mij nergens anders te zien in Nederland. We zijn nog geen kilometer onderweg als we een soort strandje zien. We zien allerlei honden spelen op dit strandje. De baasjes hebben erg veel moeite om de honden onder controle te houden, want ze rennen maar achter elkaar aan. Een erg mooi gezicht. Een prachtige plek om je hond uit te laten. Je hond ruikt daarna alleen niet meer zo fris, denk ik. We zien tijdens onze fietstocht uitgestrekte stukken zand en/of heide. Een prachtig plaatje. Ook zien we net buiten het natuurgebied een soort kinderboerderij met ezels, schapen, kippen en zwijntjes. Daar zijn we ook even blijven kijken. Na een mooie tocht door dit natuurgebied, komen we in Loon op Zand. Een erg lieflijk Brabants dorpje met leuke terrassen. Op de weg komen wij een vrouw met een kind op de fiets tegen die probeerde de weggewaaide ballonnen te pakken. Ik heb even geholpen om ze te pakken. Wat voelt het toch goed om mensen te helpen.  We vonden toen wel dat we een ijsje hadden verdiend, dus daar hebben we van genoten. Daarna de weg weer terug gepakt richting Kaatsheuvel.