Gebaande paden verlaten

19 juni 2016 - Battenberg, Duitsland

Op tijd vertrekken we richting Saarland. Volgens onze Mio is het drie en een half uur rijden, dus dat is goed te doen. We komen weer door Hallenberg, waar we twee dagen geleden ook al waren. Alleen is het op zondag een stuk rustiger. De Mio wijst ons de weg en we gaan van boven naar beneden en weer terug en door scherpe bochten. Leuk om te rijden.

Op een bepaald punt zegt onze Mio dat er een obstakel is op de weg. Er is namelijk een weg afgesloten. Wij proberen dus een andere kant op te rijden en hopen dat Mio ons langs een andere weg leidt. Helaas weet hij niets anders en wij proberen een andere instelling te zoeken. Onze Mio en wij zijn nog niet zo lang vrienden, dus we zijn nog in de aftastfase. We denken, omleiding van 5 km, dat lijkt wel wat, dan stuurt hij ons gewoon een andere kant op. Zo was het niet.

Het blijkt dat je dan gewoon een rondje van 5 km extra rijdt. Wel was het een hele bijzondere route. We reden op een smal weggetje door de bergen, steeds klimmend of dalend. Het was er heel stil en je reed midden door de landerijen. Het was heel bijzonder. Ik heb daar echt een prachtig uitzicht gezien. We hebben onze auto even neergezet en Sietse heeft een foto gemaakt.

Na een tijdje begrepen we dat we bij zo'n melding van een obstakel op de Mio, gewoon op de melding moet klikken. Dan kun je kiezen voor de optie: Ontwijken. Haha, dat hadden we dus gelijk moeten doen. Maar als je van de gebaande paden af gaat, kom je wel hele bijzondere dingen tegen. Het was onvergetelijk