Wieder Bratwurst

19 juni 2016 - Nentershausen, Duitsland

Al met al heeft onze omweg toch een uur extra reistijd opgeleverd, maar dat mag de pret niet drukken. We rijden inmiddels al ruim twee uur zonder parkeerplaats tegen te komen. Tot nu toe hebben we alleen op binnenwegen gereden en alles is erg verlaten op zondag. Zo’n 30 km voordat we een snelweg op komen, maken we even een korte stop. Rust voor de chauffeuse en even de benen strekken. Gelijk even een broodje eten. We besluiten al snel door te rijden, want het is niet zo’n fijne parkeerplaats.

We hopen op de snelweg weer een restaurant of zo tegen te komen, zodat we weer een lekkere bratwurst kunnen eten. Tijdens het reizen vinden wij het wel fijn om iets warms te eten, daar kikkeren wij altijd van op. Op de snelweg zien we dan eindelijk een P met mes en vork. Jaaaa. Als we aan rijden, zie ik een klein huisje staan. Ik vraag me af of we hier veel kunnen halen. Toch maar even kijken. Het blijkt een heel praktisch ingericht huisje, waar een toilet en een paar tafels met stoelen in staat. Daarnaast kun je wat soepen en snacks bestellen. En ja hoor, ook bratwurst. Nog lekkerder dan de vorige keer! Nu kunnen we er de laatste 2 uur tegen aan.