Gesloten treinen

20 juni 2016 - Losheim am See, Duitsland

Het spoorlijnmuseum willen we nu gaan bezoeken. We weten alleen niet of het open is. Als we aan komen, blijkt dat alles in onderhoud is. We kunnen dus geen kijkje gaan nemen, maar we zien wel wat oude treinen staan. Er schijnt op sommige momenten een stoomtrein door de bossen te rijden. We komen er alleen niet achter wanneer dat is. Nou ja, misschien tot ziens!

Daarna rijden we door het dorp, dat zeer levendig is. Het ziet er gezellig uit. We zijn nu op weg naar de Stausee. Dit zou dus een stuwmeer moeten zijn. Dit is duidelijk een stuk commerciëler dan het meer waar we eerder vandaag waren. Het is groots opgezet. Je moet betalen om te parkeren. Daarnaast merken we dat het volledige stuwmeer wordt omgeven door een hek. Ze hebben wel een hotel, een bistro, een waterspeelplaats, een blote voetenpad en een minigolfbaan. We komen helaas niet dicht bij het meer. We besluiten maar terug naar het hotel te gaan.

1. Ina:
    21 juni 2016
    Jammer dat het stuwmeer zo commercieel is want dat is altijd mooi om te bekijken.