Verborgen schoonheid

20 juni 2016 - Wadern, Duitsland

Wat een gevarieerde dag hebben wij vandaag gehad. We begonnen in de plaats Wadern, dat 7 km van Weiskirchen ligt. We moesten even tanken en wilden even waterflesjes halen bij een supermarkt. De tank was snel gevonden en daarnaast was een Einkaufszentrum. Kijk, dat vinden wij leuk. We kwamen daar een winkel, vergelijkbaar met V&D, tegen. Ook was er een Intersport en een kledingwinkel. Gelukkig was er ook een hele grote supermarkt. We hebben ons weer vergaapt aan alle lekkere dingen, maar het ging ons vooral om water.

De volgende stop was een ruïne van een burcht. Uit alle informatie die we van het hotel hebben ontvangen, blijkt dat hier te staan. We zitten al redelijk hoog en dan zien we een bord naast een voetpad dat behoorlijk steil omhoog gaat. Dan zetten we hier onze auto maar neer. Het zal wel niet zo ver meer lopen zijn. De reis naar boven was steil, want we blijken uiteindelijk naar de top van de berg te gaan. Dat was echt nog verder naar boven dan je denkt. Wel zag het er prachtig uit. Duidelijk een ruïne van een burcht en wat een uitzicht hebben we daar. We zien Weiskirchen ook liggen. We hebben geen spijt van de lange klim. Daarna rijden we met de auto van de berg af en onderaan de berg ligt Schloss Dagstuhl. Dat is een heel mooi slot om te zien uit 1760. Tegenover het slot is een kasteeltuin. Hier hebben we een bankje opgezocht om lekker even wat te eten.

We wilden nu wel wat natuur zien. Een paar kilometer verderop ligt de Noswendeler See, dat is een recreatiegebied. Het is maandag, dus het is erg rustig. We zien iemand op het meer waterfietsen. Daarnaast kun je om dit meer fietsen of wandelen. Wij zien het wel zitten om hier een keer met de fiets naar toe te gaan. Het is allemaal heel vredig hier.

Het laatste bezoek in de omgeving Wadern brengen we aan Schloss Munchweiler, vlakbij Nunkirchen. Dit kasteel ligt een beetje verborgen. Dat was ook al zo met die ruïne. Via een kastanjelaan kom je bij een groots hofportaal. Als je daar doorheen loopt, zie je echt een kasteel met verschillende verblijven. Ook weer mooi om te zien. Nu zit er een cafe en een hotel en je kunt het bezichtigen.

1. Ina:
    21 juni 2016
    Wat goed dat jullie alleen voor het water zijn gegaan.
    Ben ik trots op!