Hofjes aan een binnenplaats

15 september 2016 - Berlijn, Duitsland

Door de taxi werden we op de Hackescher Markt afgezet. We wilden namelijk kijken bij de Hackeschen Höfe. Dit was ook een tip van iemand. Van buiten zie je een modern gebouw met allemaal merknamen aan de buitenkant. Als je naar binnen loopt, dan zie je allemaal hofjes en veel uitgaansmogelijkheden. Het is heel moeilijk te beschrijven, maar het is inderdaad een hele bijzondere ervaring. Echt de moeite om te zien. Je loopt binnen in een hele eigen wereld. Eigenlijk ben je ook niet binnen, want je staat gewoon buiten.

We lopen verder naar achter en maken hele mooie foto’s. Sietse heeft even een leuke foto van Willem en Wiepie gemaakt. Die kan weer in het archief. Wel valt het op dat ook hier weer het duurdere segment zit. Wat zijn er toch veel mogelijkheden voor de welgestelden in Berlijn. Er zitten bijzondere winkeltjes, zoals vlinderdassen of riemen. Wel allemaal van de beste kwaliteit natuurlijk.

Het ijswinkeltje Waffles & Bechers vond ik wel een leuke naam. Willem stelt voor om een hoorntje ijs te nemen. We hebben allemaal exact dezelfde smaak als gisteren. Saai eigenlijk, maar we vonden het allemaal heerlijk. Wiepie heeft wel drie keer geroepen dat het ijs veel lekkerder was dan gisteren. Ik zelf kan me het verschil eigenlijk niet herinneren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl