IJsmoe

16 juni 2015 - Winterswijk Miste, Nederland

In de vakantie is het vaak de gewoon dat we elke dag een ijsje halen. Dat hebben we dus ook steeds gedaan. Elke keer is het weer genieten. Afgelopen zondag hadden we een grote maaltijd gegeten en daarna nog een ijsje gehaald. Ik had 's avonds moeite om te slapen, omdat ik zo vol zat. Gisteren hadden we lekker gegeten. Daarna gingen we een ijsje halen bij de snackbar op de camping.

Ik koos voor een normale oublie hoorn en mijn ouders een sundae. De jongen had veel tijd nodig voor de ijsjes. Het zag er dan ook uit als een waar feestje. Mijn hoorntje was zo vol met ijs dat het een wonder was dat de zwaartekracht van de bovenkant het niet won. Maar allemachtig, wat was het veel ijs. Ook de sundaes bestonden uit veel ijs. Je vraagt je af hoe je het op kan.

Uiteindelijk is het gelukt om het naar binnen te werken, maar wat zaten we vol. Daarna zagen we meer mensen met grote ijsjes naar buiten lopen. Iedereen zei er wel wat over als ze weg liepen. Ook werd er veel om gelachen. Die jongen was erg enthousiast met het ijs. Gisteravond zaten we weer vol van het ijs. Toen was ik er wel een beetje klaar mee en besloot ik geen ijs meer na het avondeten te nemen.

Vandaag lopen we door Doetinchem en zien allerlei ijskramen. We merkten alle drie dat we even helemaal geen ijs meer wilden. We hebben blijkbaar een overdosis gehad. Ook de gesorteerde ijsjes en het schepijs gaan er even niet meer in. Vanavond maar gewoon eens een koek bij de koffie. :D