City Beach in de stad

16 juni 2015 - Doetinchem, Nederland

We wilden ook gewoon even winkelen in de stad. Nu blijkt Doetinchem de stad van de Achterhoek te zijn, dus dat moeten we meemaken. Het was ook marktdag vandaag. We begonnen eerst maar even met een kopje koffie. We vonden een leuk cafeetje aan het Simonsplein. Daar staat de grote Sint Catharina kerk.

Op dat plein vond ook het evenement City Beach plaats. We zagen dus kinderen beachvolleybal spelen. Natuurlijk wilde ik even weten wat City Beach precies in houdt. Het ziet er allemaal als een strand uit, maar het gaat dus vooral om sporten (in ieder geval voetbal en volleybal). 's Morgens is er ruimte voor scholen en senioren. 's Middags worden er bedrijfstoernooien georganiseerd. Het doet wel heel gezellig aan.

Na ons kopje koffie zijn we gaan shoppen. Er is volgende week iemand jarig, dus dan is het altijd leuk om in de grote stad te kijken. Volgende maand ben ik zelf ook jarig, dus dan kan ik gelijk ideeën op doen voor mijn verlanglijstje. We zijn tevens even bij de Miss Etam geweest voor nieuwe kleding. Mijn moeder en ik hebben beiden weer wat nieuws. Na nog wat winkels bezocht te hebben, besloten we nog even naar de V&D te gaan. Daar hebben we nog een smoothie gedronken.

Onze auto stond bij de V&D, dus we waren daar zo. Achter de auto lag een park, daar stond een beeld van twee geboeide handen. Ik was gelijk nieuwsgierig naar de achtergrond van het beeld. Het is dus een gedenkteken aan de Tweede Wereldoorlog. Ik vond het erg treffend. Via een toeristische route zijn we terug gereden. Toen we weer bij ons chalet kwamen, had ik enorme hoofdpijn. Ik heb dus lekker even geslapen en nu ben ik weer helemaal opgeknapt.