Fietsfabriek Van Raam

16 juni 2015 - Varsseveld, Nederland

De driewielfiets van mijn moeder komt uit een fabriek in Varsseveld. Ze heeft de laatste tijd wat problemen met schakelen. Nu we toch in de buurt zijn, kunnen we net zo goed even langs gaan om het probleem te bespreken. We wilden vandaag naar Doetinchem, dan kom je langs Varsseveld. Op zoek naar de fabriek. Mijn ouders waren er al eens geweest.

We liepen het bedrijf binnen en werden allerhartelijkst verwelkomd door een vrouw. Wij legden uit wat het probleem was en zij gaf dat precies zo door bij het telefoneren naar de fabriek. Knap als mensen dat goed kunnen overbrengen naar een ander. We mochten naar de expeditie, even aan bellen en vragen naar Johan. Wat een grote fietsfabriek met allemaal speciale fietsen. Johan verwees ons door naar Kevin. Die heeft ons goed geholpen. De volgende keer moeten we even met de fiets komen.

Mijn moeder wilde ook weten hoe het systeem er uit zag dat een rollator op de fiets kon. Vervolgens zijn we met Kevin binnendoor naar de verkoop gelopen. We moesten op de groene weg lopen, dan kunnen ze garantie geven dat je veilig bent. Op de rest van de vloer worden fietsen uit geprobeerd. Er werken dan een hoop mensen in zo'n fabriek. Heel interessant om te zien.

Van Kevin werden we naar Patrick doorverwezen. Hij legden ons uit hoe het systeem werkte dat je een rollator achter op je fiets kon meenemen. Dat was best wel handig, net een fietsendrager op de auto. Op die manier kan mijn moeder haar rollator zelf meenemen naar het centrum. Natuurlijk moet het eerst nog besproken worden met het WMO/Meyra. Verder wilde mijn moeder zo'n grote mand op haar fiets. De fabriek had ze niet, maar dan kon je beter naar een rijwielhandelaar. Het was leuk om eens in zo'n grote fabriek te kijken.