Löwenzahnsalat

21 juni 2016 - Weiskirchen, Duitsland

Onderweg naar het restaurant voor het diner, hoorden wij veel gepraat en een luide televisie. Wat een rumoer! Normaal is het veel rustiger hier in dit degelijke hotel. We zeiden gelijk tegen elkaar: Zou Duitsland spelen? Ja hoor, de wedstrijd was inderdaad bezig en de bistro zat vol met mensen die de wedstrijd keken. Wij waren vanavond vroeger dan andere avonden en het was nog erg rustig in het restaurant. Waarschijnlijk ook door het voetbal. De bistro en het restaurant liggen naast elkaar, dus wij hoorden als er kansen waren voor Die Mannschaft. Op een afstandje leefden we mee.

Heel langzaam komt mijn Duits weer een beetje op. Ik zeg altijd dat ik vooral Engels als tweede taal spreek, maar dat ik altijd moeilijk op het Duits kan komen. Nu we bijna een week hier zijn, gaat het al wat beter. Blijven proberen. Het komt wel goed van pas, want het personeel kent ons na de derde dag wel en ook zijn er andere vaste hotelgasten. Elke avond worden we aan dezelfde tafel neergezet, tisch 2. Aan tafel 1 zitten elke avond twee oude dametjes die heerlijk zitten te genieten en veel lol hebben samen. Elke avond zeggen we gedag, maar nu begint één van die vrouwen een gesprekje met ons. Erg leuk en goed voor ons Duits.

Het personeel van het restaurant is ook heel vriendelijk. Je krijgt alle ruimte om te eten en ze serveren ook snel door. Vandaag had ik als hoofdgerecht een vegetarisch gerecht, namelijk Kartoffelrösti mit Tomate Mozzarella gratiniert an Löwenzahnsalat. ’s Morgen kunnen wij al zien wat we kunnen eten en ik vroeg me toen af wat Löwenzahnsalat is. Nog nooit van gehoord. Letterlijk verteld dus leeuwentandsalade. Vanmiddag hebben we even op internet gezocht en het blijkt gewoon rucola te zijn. Haha, nu snap ik ook hoe ze op die leeuwentand komen. Wel jammer dat ze de rucola hadden geblancheerd, waardoor het heel bitter werd. Doe mij maar rucola zonder bewerkingen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ina:
    23 juni 2016
    Dat vinden we leuk hè? Een beetje converseren met andere mensen. Dat maakt vakantie juist zo bijzonder.