Zijn we in Nederland?

16 juni 2016 - Winterberg, Duitsland

Altastenberg is een plaats vlakbij Winterberg. Een echt skigebied, want je ziet hier veel Skischulen.  Het is een dorp van 350 inwoners, hebben we vanavond gehoord van de eigenaar. De WiFi wordt ook door het hele dorp gebruikt. De vraag is dus hoe vaak we werkelijk online kunnen zijn, maar jullie merken het vanzelf. In dit hotel wordt Nederlands gesproken, want er is een Nederlandse eigenaar. We hoeven ons op dit moment nog niet 24/7 te verdiepen in het Duits. Daardoor zijn er hier ook veel Nederlanders. De meeste hotelgasten zijn boven de 55. We zitten hier all-inclusive. Er is een ruimte waar je voetbal kunt kijken en daar zitten alle Nederlanders samen. Hier kun je ook een drankje halen. Veel mensen zitten hier gezellig te praten of een spelletje te spelen. Gelukkig hebben wij ook spellen bij ons. De avondmaaltijd was lekker. Als voorafje een tomatensoep met rauwkost. Daarna schnitzel mit pommes frites. Het dessert was een chocolade mousse, maar wij hebben dat overgeslagen. Is niet helemaal onze smaak en thuis eten we toch ook nooit een toetje. Nu nog even bijkomen van de dag met een potje Logo Bordspel en dan lekker naar bed. Vanavond is Duitsland-Polen op tv, maar wij kijken mooi niet mee. Dat houden we niet vol. Morgen weer een dag.