Verkeerde kerk

16 september 2015 - Dongen, Nederland

De weersvoorspelling is regen, regen en regen. Tja, wat ga je dan doen? Wij hebben besloten om lekker te touren met de auto. Eerst zijn we door Kaatsheuvel gereden. We kwamen langs onze geliefde Efteling. Alleen de buitenmuur is al bijzonder. Wij zijn groot fan! We rijden eerst door naar Dongen. Onze gids is ons boek ‘1000 plekken die je in Nederland echt gezien moet hebben’. Volgens dat boek is er een leerlooierij en een Oude Kerk met ingestort schip. Wij wisten alleen niet hoe die kerk er uit moest zien en we zagen ineens een hele mooie kerk. Wij zijn er van uit gegaan dat het die kerk was. Helaas bleek dit bij thuiskomst niet het geval. Eigenlijk wel grappig! Maar die kerk die we zagen was indrukwekkend genoeg. Kijk maar op Wikipedia bij de Sint-Laurentiuskerk in Dongen. De kerk bestaat allerlei koepels. De leerlooierij zijn we ook niet tegen gekomen, maar we zagen wel een hele grote Intertoys. Wij zijn grote gezelschapsspel- en legpuzzelfans, dus wij worden heel gelukkig van speelgoedwinkels. We hebben weer wat leuke dingen op ons verlanglijstje gezet. ;)