Wandelen door Heusden

16 september 2015 - Heusden, Nederland

Ons uiteindelijke doel vandaag is Heusden, maar we zijn eerst nog richting Oosterhout gereden. Daarna reden we op een mooie weg, midden door het land. Zo kom je langs allerlei dorpen waar ik werkelijk nog nooit van had gehoord. Altijd leuk, want je ziet ook bijzondere gebouwen en huizen. Dan komen we bij Oud-Heusden. Je zou denken dat de vestingsstad Heusden dan in Oud-Heusden ligt. Zo was het echter niet. Oud-Heusden is een aparte plaats. Heusden ligt bijna op een eiland. Je ziet de stadswallen al gelijk liggen. Alle daken zijn rood, dat ziet er al bijzonder uit. We hebben eerst even om het stadje gereden. Wat een bijzondere plaats! Ze hebben de stad omgeven met parkeerplaatsen voor de toeristen. Het is dan nog wel een stuk lopen. Wij zijn op zo’n parkeerplaats gaan staan en te voet verder gegaan. Je ziet er prachtige panden, maar ook stadsmuren en –poorten. Daarnaast zijn we over de stadswallen gelopen, ook erg bijzonder. We hadden nog veel meer kunnen wandelen, maar we willen onszelf niet heel moe maken. Ook was het inmiddels behoorlijk aan het regen. Dus we waren weer redelijk nat. Conclusie: Bij lekker weer is Heusden echt het bezichtigen waard.