Voorspelling: 3-0

26 juni 2016 - Weiskirchen, Duitsland

Het bedienend personeel in het restaurant is altijd vrij keurig. Dit is een viersterren hotel, dus de behandeling van mens tot mens is vooral dienstbaar en netjes. Dat is helemaal niet erg, maar op de dagen dat Duitsland speelt op het EK zijn er toch kleine veranderingen te bespeuren. Eén van de dames loopt met Duits-kleurige oorbellen in en één van de heren loopt met een Duits-kleurige stropdas. Erg leuk om te zien.

Wij zijn op vakantie helemaal niet met het EK bezig en hebben dus geen idee wanneer Duitsland moet spelen. Zulke details herinneren ons daar wel aan. Wij vroegen vanmorgen aan de heer met die stropdas of Duitsland speelt en wat hij verwacht dat de uitslag wordt. Hij zei: 3-0. Dus toen wij zaten te eten en het werkelijk 3-0 werd, kwam hij even langs, stootte Sietse aan en zei: 3-0. Grappig dat hij gelijk had. En wat een lol hadden we hier om.

Al eerder vertelde ik dat er twee oude dames naast ons zaten tijdens het diner, maar die kwamen de volgende dag niet meer terug. We hebben nu al een aantal dagen een ouder Vlaams stel naast ons zitten. Super gezellig! Die man houdt wel van moppen en grapjes en kan, net als ons, behoorlijk luidruchtig lachen. Hij vertelde dat hij het fijn vond dat Duitsland had gewonnen. Toen vroeg Sietse: “Maar als Belgie nu tegen Duitsland moet?” Dan was hij natuurlijk voor Belgie. Sietse zei vervolgens dat hij ook voor Belgie zou zijn. Waarop ik zei: “Ja, dat zou ik nu ook zeggen.” Waarop de Vlaamse man heel hard moet lachen. Heerlijk, zo’n lol!

Helaas zijn onze andere buren niet zo gezellig. Afgelopen dagen hadden we een Duits stel naast ons, die man zat zich altijd te verlekkeren als het dessert bij ons werd geserveerd. Daar hebben we ook een hoop pret om gehad. Nu hebben we dus Nederlandse buren. Je zou denken, gezellig. Nou, die hebben het woord gezellig nog niet uit gevonden. Het was duidelijk dat ze niets gewend waren en keken steeds kritisch naar hun bord. Ook werd per ongeluk het dessert eerder bij ons geleverd, dan bij hun. Nou, je had ze moeten zien kijken. Er werden nog excuses aangeboden door de bediening, maar standje onweer ging niet meer weg. Gauw terug naar de kamer.

1. Ina:
    26 juni 2016
    Haha leuk hoor zulke verhalen. En ja zuur pruimen zijn er altijd.
  2. Janet ter meer:
    26 juni 2016
    Ach ja sommige mensen hebben gewoon geen humor
  3. Martina:
    26 juni 2016
    Helaas wel, maar misschien hadden ze gewoon een slechte dag. Dan zijn ze morgen weer fris en fruitgi!