Alternatieve route door Silvolde

14 juni 2015 - Silvolde, Nederland

Vanuit 's-Heerenberg moesten we nog terug. We vinden het dan altijd leuk om alternatieve routes te bedenken. Autowegen zijn meestal niet de meest boeiende routes. Mijn ouders hadden al in Dinxperlo aangegeven dat we nog wel ergens een ijsje konden eten. Inmiddels was het al 19.30u. De meeste cafetaria's of ijssalons sluiten om 20.00u, dus we legden ons er al bij neer dat het moeilijk zou worden.

Als je van 's-Heerenberg naar Zeddam rijdt ligt aan de westzijde de streek Montferland. Dat is voor ons wel bijzonder, want 1 van de straten waar wij vroeger woonden, heette zo. Het is een heuvelachtig bosgebied, erg groen. Tevens heet 1 van de heuvels Montferland en de gemeente waar 's-Heerenberg en Zeddam onderdeel van zijn heet ook Montferland. Zijn we daar ook eens geweest.

We kwamen door Silvolde en zagen een eethuisje naast een supermarkt. Laten ze daar nou softijs en Italiaans schepijs hebben. Ik heb netjes aan de eigenaar gevraagd of het nog kon, want ze waren al aan het opruimen. Het was namelijk 19.55u. We zaten te genieten van het ijsje, toen we op de radio het nieuws hoorden. Het ijsje heb ik verder in de auto op gegeten. Vervolgens sloten ze ook gelijk de deuren.

Na Silvolde gingen we een mooie landweg over. Er was een hoop te zien en af en toe kwamen we langs een klein dorp. Het was een mooie alternatieve route. Bij Bredevoort heeft papa de auto gestopt en is hij uitgestapt. Mijn moeder en ik zijn met de auto verder gegaan en hij wilde nog even lopen. Inmiddels zitten we weer rustig in het chalet. We zijn allemaal wel moe.