Waterburcht Huis Bergh

14 juni 2015 - 's-Heerenberg, Nederland

Na Dinxperlo zouden we via Duitsland naar Ulft rijden. Het probleem was alleen dat we door Anholt (D) reden, maar er was een wegversperring. In Nederland kennen we dan omleidingen, maar blijkbaar kennen ze dat fenomeen niet in Duitsland. Daardoor zijn we uiteindelijk niet in Ulft beland, maar in 's-Heerenberg.

Nu vond ik dat niet zo erg, want die middag had ik even de gids van de Achterhoek doorgenomen. Ik wilde graag wel een kijkje nemen bij Huis Bergh. Nu kon ik gelijk even kijken. Ik ben gek op kerken, kastelen en oude panden. Dit leek een kasteel, maar het heet een waterburcht. Toen we daar arriveerden, belden toevallig Gerrit en Petra. Mijn ouders bleven achter in de auto om even bij te praten. Ik vond het een mooi moment om uit te stappen voor foto's.

Ik heb een heel stuk om de waterburcht gelopen, richting de kasteeltuin. Wat was het mooi! Ik zet het op mijn bucketlist om nog een keer uitgebreid te kijken. We konden nu ook niet naar binnen, want het was al avond. Dat was niet erg, maar ik wil dit zeker nog een keer goed zien. Het is dat ik al getrouwd ben, anders zou ik hier wel willen trouwen. Toen ik weer in de auto stapte, waren mijn ouders bijna uit gebeld.

1. Sietse:
    15 juni 2015
    Zijn mooie foto's geworden en ik kan me wel voorstellen dat je er wel wilt trouwen. ;-) is wel prachtig
  2. Martina:
    17 juni 2015
    Ja, dat is hoe ik vroeger altijd wilde trouwen, op een kasteel of zo. Lekker sprookjesachtig!