Even bijkomen

14 september 2016 - Berlijn, Duitsland

De vermoeidheid is toegeslagen, maar dat is niet zo gek na zo’n enorm lange dag. We besluiten vandaag dus ook rustig aan te starten door ’s middags pas weg te gaan. Het ontbijt was heerlijk, maar helaas hadden ze dit keer geen lekkere cake. Daarom heb ik een ander soortig ontbijt gehad. Dat is niet helemaal goed gegaan, want ik kreeg wat last van de darmen. Sietse trouwens ook. Gelukkig duurt dat nooit een hele dag. Rustig afwachten is meestal de beste remedie.

Het hotel was vanmorgen vroeg met de schoonmaak, want na het ontbijt was onze hotelkamer net schoon gemaakt. De kamer van Willem en Wiepie werd nog onder handen genomen. Daarom zijn Wiepie en ik op onze kamer gaan zitten, lekker een boekje lezen. Sietse en Willem zijn weer even naar de supermarkt gegaan om water op te halen. Bij terugkomst van de heren hebben we lekker met zijn vieren op de kamer gezeten. Ieder met zijn eigen ding bezig. Willem zat in de roddelbladen, Sietse en Wiepie in de boeken over Berlijn en ik was mijn reisblogs van gisteren aan het uittypen.

Na een uurtje zijn Willem en Wiepie weer terug naar hun kamer gegaan. Vanaf dat moment hebben we allemaal nog meer rust genomen. Het voelde ook goed om even aan jezelf te denken, ook al ben ik vooral erg druk geweest met de reisverhalen.