Bredevoort Boekenstad

20 juni 2015 - Bredevoort, Nederland

Op de fiets zijn we richting Bredevoort gereden. Er is vandaag een boekenmarkt. Dat is elke 3e zaterdag van de maand. Ik vind het altijd heerlijk om tussen boeken te snuffelen, dus dat leek me wel wat. In de informatie die ik had gevonden, stond dat het een kleinschalige boekenmarkt was. Nou, dat klopte wel. Op 't Zand stond een tiental kramen met boeken. We kwamen mooie gedichtenbundels of informatieboeken tegen. Ook veel literatuurboeken. Ik miste eigenlijk de stripboeken. De kraamhouders waren erg spraakzaam, dus zo heb je hier en daar een gesprek. Toch ben je zo klaar op de markt, want voor ons was het vooral kijken, niet kopen.

Na de minimarkt zijn we door Bredevoort gefietst. We hebben dezelfde route gefietst als mijn vader en ik afgelopen woensdag gelopen hebben. Op deze manier kan mijn moeder onze wandeling ook een beetje mee beleven. We zijn langs alle bijzondere winkeltjes en gebouwen gefietst. Ook weer even naar binnen gegaan in het winkeltje met oude schoolplaten. De meeste platen kennen mijn ouders namelijk nog wel van toen ze zelf op de lagere school zaten. Ik kwam zelf de kaart van Nederland tegen die ik van mijn basisschooltijd ken. Je kunt daar blijven kijken.

We vonden het nog wat vroeg om weer terug naar de camping gegaan, dus bedachten we dat het leuk was om naar de Intratuin in Bredevoort te fietsen. Voor de Intratuin staat een man braadworsten, hamburgers, etc. te verkopen. Mijn vader en ik praten al de hele vakantie over het eten van een braadworst, dus nu konden we eindelijk. Daarna zijn we nog even de Intratuin in gegaan. We hebben niks gekocht, maar willen volgende week thuis wel even plantjes halen.

Na de Intratuin zijn we weer terug naar Bredevoort gefietst. We wilden nu om de Slingeplas fietsen. Buiten Bredevoort zag ik een mooi gebouw midden in het landschap. Nieuwsgierig zijn we er naar toe gefietst. Het bleek een katholieke begraafplaats te zijn. We konden niet dichterbij komen. Het fietspad langs de Slingeplas was mooi. Er zaten wat mannen te vissen. Maar het was vooral rustig. Terug op de camping was het weer levendig, want er was net een kindershow in het buitentheater begonnen. Een feestelijk onthaal!