Cloef-tastisch

24 juni 2016 - Mettlach, Duitsland

Het weer wordt vandaag mooi en de komende dagen is er kans op regen. Voor ons een reden om vandaag nog iets buiten te doen, wat we zeker wilden doen. We rijden eerst naar Mettlach, wat een half uur hier vandaan ligt. Dit is de plaats waar Villeroy & Boch is begonnen en daar kun je dan ook niet omheen. We zijn op zoek naar de Saarschleifen. Dat is een bocht in de rivier de Saar. Het gebied waar we zitten, wordt ook wel Saarschleifenland genoemd.

Na een tijdje zoeken blijkt dat we richting het dorp Orscholz moeten rijden. Dan zien we eindelijk een bord met Cloef. Daar willen we naar toe, want de Cloef is het uitkijkpunt op de Saarschleifen. We komen bij een parkeerplaats en ik vraag me af of we hier vinden wat we zoeken. We zien een groot congrescentrum, dat Cloef Atrium heet. Erg mooi gebouw midden in de natuur. Even verderop zit ook een Tourist Information en een Bistro. We lopen even de Tourist Information in en vragen waar de Cloef is. Het blijkt 10 minuten lopen te zijn. Dat gaan we dan even doen.

De tocht naar de Cloef is een constante afdaling van 700 meter, gelukkig niet heel stijl. Ik merk dat ik op een bepaald moment last van mijn kuit krijg. Het lijkt net of die een kleine slag heeft gehad. Maar goed, van opgeven heb ik nog nooit gehoord. En ik wil dat uitzicht nu wel zien. Na een tocht door het bos zien we ineens de rivier de Saar tevoorschijn komen. Wat een fantastisch uitzicht! We kunnen het niet beschrijven, maar je ziet midden tussen de bergen een waterweg. Die rivier maakt een bocht van 180 graden. Dat is heel mooi om te zien.

Na een tijdje rustig zitten kijken, besluiten we weer terug te lopen. De klim naar boven vindt mijn kuit minder onprettig. We besluiten nog even een ijsje te halen bij de Tourist Information. Onze eerste deze vakantie. Daar zag ik ook een leuke tas, die ik als cadeau van Sietse kreeg. We hebben daarnaast nog een sticker gekocht met I love Saarschleifen. Een leuke voor de auto, wat ons betreft.

1. Wiepie:
    24 juni 2016
    Ja, die Saarbocht is een prachtig stuk natuur. Indrukwekkend. Ik hoop voor jullie, dat het met de regen wat meevalt.