Een feestelijke rustdag

23 juni 2016 - Weiskirchen, Duitsland

Zoals ik al eerder vertelde, het is vandaag goed warm. Het is hier echt het ene of het andere uiterste. Nog niet een normale 24 graden met een zonnetje of zo. Vanmorgen bij het ontbijt merkten we dat al. We zijn daarna op het bankje voor het hotel gaan zitten. Er stond een lekker windje, dat maakte het nog wel aangenaam. Tot ongeveer 17.00u zouden de temperaturen blijven oplopen, dus dat was voor ons een teken om lekker rustig aan te doen.

Na een tijdje zijn we naar de hotelkamer gegaan, want we werden erg loom van het weer. We hebben even een lekker dutje gedaan. Op de hotelkamer was het goed uit te houden, want alleen ’s morgens vroeg staat de zon op de kamer. Daarna gaat de zon weg. Rond het middaguur gaan we lekker naar het terras om een Flammküchen te eten. Ja wel, weer één. Sietse mag tenslotte kiezen wat hij wil eten, want het is zijn verjaardag. Daarnaast wilden we in deze brasserie zeker nog een keer de Flammküchen proberen, want die zag er goed uit. Deze smaakte ook echt nog beter dan gisteren. Daarna hebben we nog een heerlijk Latte Macchiato gedronken.  Het is in Duitsland heel gebruikelijk dat je na je eten nog koffie neemt en dan een toetje. Dat toetje hebben wij maar laten zitten, want we zaten echt vol.

Het was inmiddels echt heel warm. Je voelde het bij elke stap die je zette. We zijn terug gegaan naar de hotelkamer om te lezen, series te kijken en te puzzelen. Even ontspannen, want daar hebben we werkelijk nog geen tijd voor genomen. Vervolgens was het tijd voor het diner. Alleen merkten wij dat het avondeten ons nogal zwaar viel. Ik heb werkelijk van elk gerecht maar een beetje genomen. Ook het dessert was machtig en dat met het warme weer. Ik had de neiging om bij elk gerecht mijn excuses aan te bieden dat ik mijn bord niet leeg had. Het is nog steeds erg warm en daarna besluiten we een spelletje te doen. Sietse heeft namelijk Ticket to Ride Nederland gehad. Dit is een uitbreiding, want wij spelen graag het originele spel.  Zo net hebben we nog even gebeld via Facetime met mijn ouders. Dat is ook altijd weer fijn.

Morgen wordt het ook nog 28 graden, dus we gaan eens goed nadenken wat morgen op het programma staat. Vanaf zaterdag worden de temperaturen rond de 20 graden, maar met de verwachting dat er buien kunnen vallen. We zien het wel.

1. Ina:
    24 juni 2016
    En na het face time gesprek hebben wij een bakje chips genomen ter ere van Sietse z'n verjaardag.