Diner Roulette

12 september 2016 - Berlin, Duitsland

Voor we op reis gingen had ik bedacht dat ieder één avond kiest wat we gaan eten. De allereerste avond gaan we met zijn vieren ergens eten. De andere vier avonden kiest ieder één avond waar hij/zij zin in heeft om te eten. Wiepie was vandaag als eerste aan de beurt. Zij houdt van speciaal eten, maar koos in eerste instantie voor Chinees of Italiaans. Toen zei ik: ”Waarom zou je iets kiezen wat je ook in Drachten kunt krijgen? In een stad zijn er zoveel andere dingen die jij lekker vindt.”

Nadat Wiepie er even over nagedacht, bedacht ze dat ze wel weer eens Indiaas wilde eten. Dat vonden we allemaal een goed idee. We weten hoeveel plezier we haar daarmee doen. Toen we op de hotelkamer zaten, hebben Sietse en ik Indiase restaurants gezocht. We vonden een site met een top 10 van de lekkerste Indiase restaurants in Berlijn. Eerst hebben we naar de nummer 1 gekeken, maar die was op maandag gesloten. We kijken dus nu naar de nummer 2, Maharadscha.

Als we een restaurant hebben gevonden die ons geschikt lijkt, dan komen er 2 checks. De hoe-komen-we-daar-check van Sietse en de wat-kost-het-check van Martina. Maharadscha scheen hier 11 minuten lopen vandaan te zitten. Check! Maharadscha scheen binnen ons budget te zitten. Check! Nou, dan gaan we met elkaar die kant op.

Bij de Maharadscha aangekomen bleek het daar erg warm te zijn. De airco deed het niet, dus er stond een ventilator. Buiten was het iets beter uit te houden, maar daar werd behoorlijk gerookt. Sietse wordt hartstikke astmatisch van rook, dus dan maar naar binnen. Ook wel zo rustig. We hebben een uitgebreide menukaart waar heerlijke gerechten op staan. Willem neemt een curry, Wiepie neemt een rijstgerecht en Sietse en ik nemen een grillgerecht.

Het eten was heerlijk. We hadden geen van allen heel scherp eten. Sietse vond mijn gerecht lekkerder dan zijn eigen, dus kreeg hij wat extra van mij. Ach ja, de liefde van de man gaat door de maag. Mijn gerecht smaakte fantastisch. Ik had echt het goede gerecht gekozen. De kipfilet in mijn gerecht was heel erg mals. Dat zie je niet vaak.

Na het hoofdgerecht zaten we ook gelijk vol. We besloten dus maar terug naar het hotel te lopen. Dan zouden we onderweg wel kijken naar een ijsje of zo. Helaas kwamen we echt niets tegen. We zijn daarom maar naar onze hotelkamer gegaan en hebben onze ijseter Willem morgen een ijsje beloofd. Welterusten!

1. Ina:
    12 september 2016
    Wat een mooie verhalen weer vandaag.
    Bedankt dat we op deze manier mee mogen
  2. Dineke:
    13 september 2016