Tour door Berlijn

13 september 2016 - Berlijn, Duitsland

Vandaag vertrekken we gelijk naar het ontbijt. Sietse heeft inmiddels ontdekt dat lijn 100 ook nog langs andere punten komt. We willen vandaag de Berliner Dom bezichtigen. Daar beginnen we en gelukkig rijdt bus 100 ook langs de Berliner Dom. Het blijft handig dat we om de hoek van het hotel een supermarkt en een bushalte hebben. Het is verder wel een rustige buurt, maar met 5 a 10 minuten lopen ben je al op plekken met veel restaurants en winkels.

Maar terugkomend op mijn eerdere verhaal, we gaan naar de Berliner Dom. Die willen we alle vier graag zien. We hebben een nieuwe tactiek om de bus in te stappen, want de bussen rijden al snel weer door. Wiepie en ik hebben niet zo’n best evenwicht. Dus wij gaan voorop. De stabielste personen gaan als laatst. We zitten aan de rechterkant van de bus boven in, maar ik voel me daar met mijn evenwicht niet zo prettig. Elke keer als de bus stopt en de deuren opent, dan zakt de bus een beetje naar beneden. Mijn evenwichtsorgaan vertelt me dan dat ik de balans verlies. Ik word daar wat angstig van. Elke keer als we een stop maken, dan leun ik naar links om de balans te herstellen. Maar het blijft een vervelend gevoel.

Helaas heb ik om die reden niet echt genoten van alle bezienswaardigheden die we konden zien op de route. Op de terugweg heb ik beter gekeken, maar ik blijf er bij dat de boot een beter zicht geeft. Bij het uitstappen besluiten we om eerst even te gaan zitten. Naast de Berliner Dom hebben we een heel fijn bankje in de schaduw. Ook voelen we een zacht briesje. Soms kan genieten zo simpel zijn.