Slot Bellevue

12 september 2016 - Berlin, Duitsland

Na ons boottochtje lopen we langs de oever richting het station van de S-bahn. We besluiten nog even door te lopen richting Slot Bellevue. Als we zo dichtbij zijn, is het leuk om even te kijken. De wandeltocht langs de oever is heerlijk, want we lopen beschut. Een prachtige route waar je ook veel rust vindt.

Op een bepaald moment zien we Slot Bellevue voor ons. Wat een groot kasteel! Tenminste, het lijkt wel een kasteel. Prachtig om te zien!! Zojuist heb ik dus gelezen dat het de officiële ambtswoning van de bondspresident is. Maar goed, we hebben Angela Merkel niet gezien. Volgens mij wordt het nu meer als kantoor gebruikt en niet als woonhuis. We zoeken het nog een keer goed uit. Het was zeker de moeite waard om hier even naar toe te lopen.

En wat wil het toeval? Voor Slot Bellevue staat de halte van bus 100. Dan vervolgen we nu de route. Nog amper in de bus begint hij al te rijden en we moesten naar boven, dus het was lastig om mijn evenwicht te bewaren. Laat dat ook nou net niet mijn sterkste punt zijn. We rijden langs de Siegesaüle. Dat ziet er prachtig uit. Voor de rest zie je veel dingen vanuit de verte. Ik zou de boot aanbevelen om alles goed te zien.

Vrij snel zijn we bij de halte van het hotel. We proberen snel door te lopen, maar het ging de buschauffeur niet snel genoeg. De deur ging achter Willem dicht. Wiepie, Sietse en ik waren er nog niet. Dus Wiepie zegt, er komen er nog twee. Waarop ik verstond dat hij zei: Ga de volgende keer wat sneller! Pfff…wat een hork. Horkerige buschauffeurs heb je overal, ook in Berlijn. Nu zijn we een lekker eettentje aan het zoeken op de hotelkamer. Internet is gewillig.