Sightseeing on boat

12 september 2016 - Berlin, Duitsland

We zijn op het benedendek gaan zitten, wat overdekt is. De zon is fel vandaag en op het bovendek verbrand je levendig. Daarnaast is het gewoon veel te warm. Op het benedendek voelen we een lekker windje en hebben we op de heenreis schaduw. Ook kunnen we lekker eten en drinken bestellen. We beginnen allemaal met een groot glas Sprite. Goed drinken, zei de kapitein, alhoewel hij dat vast ook zegt om inkomsten binnen te halen. Maar het is wel beter met dit warme weer.

De reis op de boot voert over de Spree langs de Reichstag, de Fernsehturm, de Berliner Dom, de Siegesaüle en de East Side Gallery (het beschilderde stuk van de Berlijnse muur). Vanaf het water is het nog veel beter te zien dan vanuit de bus. Ook kom je prachtige gebouwen tegen. Historisch en modern, het is er allemaal. Ook veel zonnende mensen aan de oevers van de Spree.

Na ruim een uur varen we dezelfde route terug, maar dit was zeker niet vervelend. Soms moet je dingen van de andere kant bekijken. We hebben veel foto’s gemaakt. Bepaalde bezienswaardigheden willen we ook nog zeker echt bezoeken. Zo krijg je echt een beeld van Berlijn. Onderweg werden we nog verrast met currywurst met brood. Sietse had dit besteld voor ons allen. Weer smaakte dit verrukkelijk.

Vlak voor het einde van onze rondvaart, ruim twee uur later, checkt Sietse nog even de wond op de elleboog van Wiepie. Ook de knie wordt even geïnspecteerd. Bij het opstaan is ze natuurlijk vreselijk stijf. We lopen rustig van de boot af en genieten nog na van de mooie tocht.