Nu eerst een... thee

11 september 2016 - Almelo, Nederland

Op het moment dat we bij Almelo waren, hadden we nog ruim een half uur om op het perron te komen. Het station leek klein, dus we hoeven vast niet lang te zoeken. Eerst tijd voor wat drinken. Sietse en ik hadden vanuit huis een kopje thee voor iedereen meegenomen in een thermosfles. Dat was een goed idee, want dat ging er goed in.

De thee was gelukkig op drinktemperatuur, dus we waren heel snel klaar. De bagage mee en goed checken of de auto wel echt op slot zat. Ja hoor, we kunnen gaan. Ik check in mijn hoofd al de hele ochtend of ik alles bij me heb. Nou ja, eigenlijk al sinds gisteravond. Het is zondagochtend, dus het is heel rustig rond het station. Lekker ontspannen. Als we vrijdag terug gaan, zal dat wel anders zijn.

Tijd voor een toiletstop. Na anderhalf uur rijden, willen we allemaal eerst wat kwijt. Natuurlijk was er zo’n deur waar je 50 eurocent in moet doen. Wij hebben natuurlijk de deur steeds open gehouden, zodat we allemaal op één bedrag konden. Wie niet sterk is, moet slim zijn. Voor de rest is alles gesloten op het station in Almelo.

Op het perron wilden we eerst uitzoeken waar we moesten zijn. Er stond namelijk een tekening van alle wagens, zodat je wist op welk gedeelte van het perron je moest instappen. Wij hebben dat nauwkeurig gevolgd. En ja, daar komt de trein. Tijd voor de volgende etappe!