Hoge klim in het wild

28 juni 2016 - Weiskirchen, Duitsland

De energie is op vandaag na twee dagen heel veel lopen. We houden het toch maar rustig. Het is de één na laatste dag vandaag voor ons. Wij zouden vandaag iets anders doen, maar we hebben vandaag en morgen maar omgedraaid.  Aangezien we nog een keer Flammküchen in de brasserie wilden eten, zijn we daar vanmiddag mee begonnen. Het was erg rustig, maar het smaakte wel weer fantastisch. Weer een kingsize Sprite er bij en wij kunnen er weer tegen aan!

Als eerste naar de supermarkt om wat dingen mee te nemen voor de terugreis voor komende donderdag. Met flesjes water, één zak chips en wat snoep valt dat toch wel mee. Normaal zijn we hebberiger. Ach ja, we worden ouder en wijzer. Het was gisteren voor het eerst dat we het dorp Weiskirchen door reden, dus vandaag kijken we even goed rond. Er is hier niet veel te beleven. Het spannendste wat ik zie is een draaiorgelmuseum.

Na deze tour willen we naar het Wild- und Wanderpark, ook in Weiskirchen. Helaas is er een omleiding en daardoor raakt onze Mio helemaal van slag. We hebben ruim een kwartier over een rit van vijf minuten gedaan. Ook wel grappig! Bij aankomst komen we ons Vlaamse Freunden tegen. Zij hebben een wandeltocht van 13 km achter de rug met een hoogte van 300 meter. Hier hebben ze ruim 4 uur over gedaan. Respect, wij doen het ze niet na. Ze willen een pintje gaan drinken, maar het café is op dinsdag gesloten. Nou ja!

Sietse en ik willen geen wandeltocht doen, maar even een kijkje nemen in het wildpark. Dit is ook een pittige klim naar boven. Na de herten, bizons, oehoes, haviks en geitjes merken we dat ons lichaam het opgeeft. De vermoeidheid van de afgelopen dagen zit er nog in. Wel vinden we dat alle verblijven mooi ruim zijn. Het is echt natuurlijk aangelegd. De tocht naar beneden waren we ook al snel zat, vandaar dat we snel weer naar het hotel zijn gegaan. Weer in de ruststand.

O ja, om nog even een aanvulling te geven op de grappen van Sietse, deel 3 dus. Sietse ziet 9 reeën bij elkaar en zegt: “Die hebben een reünie.”

Schöne Nachmittag!

1. Dineke:
    29 juni 2016
    voor nu geniet nog van een fijne dag
  2. Wiepie:
    29 juni 2016
    Een heel mooi reisverslag met allemaal mooie foto's. Je zou het haast bundelen tot een vakantieboek. Leuke herinnering voor later.