Little Italy

29 juni 2016 - Saarlouis, Duitsland

Een nieuwe dag begint! Helaas wel de laatste, al beginnen we langzamerhand ook weer naar thuis te verlangen. Gelukkig werkt dat ook zo. Vandaag ga we naar Saarlouis. Het verhaal gaat dat Koning Lodewijk XIV (in het Frans Louis) hier graag kwam. Daarom besloot hij de stad zijn naam te geven. Ik vind het een mooi verhaal.

Na een tijdje vinden we een parkeergarage. We gaan 7 verdiepingen naar beneden, maar het stinkt daar enorm. Ik word er benauwd van. Of dat nog niet vervelend genoeg is, vind ik de lift ook nog heel gammel. Daar word ik ook niet blij ven. Ik was blij dat we gewoon op de straat stonden. Tijd om even wat te drinken. We zien een Leonidas tentje. Sietse en ik zijn gek op Leonidas bonbons, maar hier kun je ook koffie drinken. Dus wat drinken we dan? Juist, een latte macchiato. En wat krijg je daarbij? Een heerlijk Leonidas bonbon. Wat een feest!

Net als in Trier stikt het hier van de Eiscafés. Wij krijgen alleen al zulke grote desserts na het avondeten, dat dit er echt niet meer bij past. Saarlouis is een hele andere plaats dan die we tot nu toe hebben gezien. Ik kan het moeilijk beschrijven, maar het gevoel is al heel anders. We lopen door het centrum door en zien de Ludwigskirche. Ook hier is er weer feest geweest. In elke plaats lijkt het wel feest deze dagen. Ze houden van gezelligheid in Duitsland.

Uiteindelijk komen we weer bij de Saar. Daar hebben we lekker aan het water gezeten op een bankje. Het was vandaag heerlijk weer, dus dan is het op een bankje goed uit te houden. Na een klein uurtje lopen we verder richting de Festungsanlage. Saarlouis is namelijk een vestingsstad. We willen de restanten wel zien. Je ziet inderdaad nog goed de muur van de vesting staan. Heel interessant om te zien. Dit hebben we hier nog niet gezien.

Op een bepaald moment hebben we wel een beetje trek. We gaan op zoek naar eten, ook al hebben we nog geen idee waar we zin in hebben. Tot we voorbij een Italiaans restaurant komen, Little Italy. We besluiten daar te gaan zitten, want dat hebben we deze vakantie nog niet gehad. We nemen lekker een glaasje Chardonnay en wat water. We kunnen niet kiezen tussen Spaghetti Bolognese en Crostini Salami. Dat hebben we wel vaker. We nemen allebei en delen de gerechten. Het was heerlijk, allebei. We hebben echt genoten van deze uitgebreide lunch.

De serveerster van Little Italy is ook heel aardig. Ze vraagt aan ons waar we vandaan komen. Zo zitten we even met haar te praten. Leuk dat het personeel daar de tijd voor neemt. We zitten hier heel comfortabel. Ze heeft ook nog een foto van ons gemaakt met onze lunch. De eerste foto van ons samen die we niet zelf hebben gemaakt. Volgens mij heeft Saarlouis niet zoveel toeristen, want de serveerster vroeg zich af waarom we naar Saarlouis kwamen. Gewoon, omdat het kan.

Tevreden zijn we de deur uit gelopen. We zijn weer terug door het centrum gelopen richting de parkeergarage. We zijn ook nog door een chic warenhuis heen gelopen. Dure merken, maar wel leuk om te kijken. Ze hadden ook leuke dingen voor de tuin, maar het zag er allemaal duur uit. Aangekomen bij de parkeergarage heb ik Sietse maar alleen naar beneden laten gaan. Hij heeft me boven opgepikt, wat een service!

1. Wiepie:
    29 juni 2016
    Jullie hebben er een leuke laatste vakantiedag van gemaakt, en morgen weer lekker in je eigen bed slapen. Heerlijk! Een heel goede thuisreis.
  2. Dineke:
    30 juni 2016
    na een geweldige vakantie weer huiswaarts, geniet ook nog van deze dag met een goed en veilige thuisreis; geen haast want het regent hier in het noorden