Een kip korma met vrolijke Frans

18 juni 2015 - Ruurlo, Nederland

Na Groenlo zijn we doorgereden naar Ruurlo. Dat is nog weer meer naar het noordwesten. In het dorpje Ruurlo is niet zo veel bijzonders te zien, maar als je buiten het dorp komt, zie je Huize Ruurlo liggen. Huize Ruurlo ziet er uit als een kasteel en schijn al sinds de 14e/15e eeuw te bestaan. Nu staat het in de stijgers voor restauratie.

Huize Ruurlo ligt in het bos en als je even verder rijdt, kom je langs een doolhof. Wij hebben het niet gezien, maar dit heggendoolhof schijnt ook al sinds de 19e eeuw te bestaan. Daar in de buurt zit ook een klimbos, het begin van wandelroutes en een pannenkoekenhuis. Genoeg te beleven, net buiten Ruurlo.

Wij hadden inmiddels wel trek, dus wij zijn naar het pannenkoekenhuis gegaan. Het viel op dat er vooral veel oudere mensen zaten. Dit pannenkoekenhuis had vele specialiteiten. Ze hebben zelfs kampioenspannenkoeken van het NK 2014 en 2015. Wij wilden 1 van die 2 wel testen, dat was de Kip Korma. Was een bijzondere pannenkoek. Mijn vader en ik deelden die pannenkoek, samen met de Vrolijke Frans. Dat was een pannenkoek met brie, prei, ham, rucola en pijnboompitten. Persoonlijk vonden wij die het lekkerst van de twee.

Na de pannenkoek had ik geen ruimte meer voor een toetje en zijn we weer rustig terug naar de camping gegaan. Mijn vader is er nog maar even op uit met de racefiets. Mijn moeder en ik gaan straks lekker televisie kijken, wat we nog niet vaak hebben gedaan.

1. Sietse:
    20 juni 2015
    Het waren dus niet echt standaard pannenkoeken. Klinkt wel lekker die vrolijke Frans. Maar de gewone spek kaas pannenkoek is ook lekker lijkt me ;-)
  2. Martina:
    20 juni 2015
    Ja, de spek kaas pannenkoek was de meest vullende. Ik vond de vrolijke Frans verrassend licht. Alles was mooi in balans.