Shoppen in Arkaden

19 juni 2015 - Bocholt, Duitsland

We zouden al een paar dagen geleden naar Duitsland, maar toen hebben we ons plan veranderd. De reis zou ons toen naar Wesel en Xanten brengen. Dat ligt iets verder van hier en paste niet meer in ons vakantieprogramma. Dat zet ik op mijn bucketlist. Vandaag zou het veel regenen, dus vandaar dat we naar Bocholt zijn gegaan. Dat is maar 25 minuten rijden vanaf onze camping.

De reden dat we naar Bocholt zouden gaan, was omdat hier een overdekt winkelcentrum is, Arkaden. Dat is wel zo prettig met die regen. Wat kun je anders doen? Het was een vrij groot winkelcentrum met een grote Intertoys (ja, ik hou nog steeds van speelgoedwinkels) en een grote Saturn. Eigenlijk was alles groot. Ook zijn we nog de C&A in geweest, waar ik nog een zwarte rok heb gevonden.

Aan het eind van de middag was het wat minder regenachtig. Een goede reden om naar buiten te gaan. Het was namelijk erg benauwd in Arkaden. Je loopt gelijk de oude binnenstad in, waar ik nog weer mooie gebouwen heb gezien. Ook zijn er nog veel andere leuke winkels.

Op een bepaald moment waren we het wel zat, je bent toch eerder klaar met dit weer. We zijn weer naar de camping gereden en besloten in het restaurant op de camping te eten. We bestelden toevallig alle drie hetzelfde; tomatensoep en boerenschnitzel. Een toetje paste er daarna niet meer in.

1. Sietse:
    20 juni 2015
    Wat houdt Wesel en Xanten in? Die grote Intertoys zal je wel heel leuk hebben gevonden. Dat verbaast me niks. Ben benieuwd naar je verhaal van vandaag.
  2. Martina:
    20 juni 2015
    Wesel schijnt een historische band met Nederland te hebben. Er is ook een brug die door de Duitsers na de bevrijding van Nederland aan het einde van de Tweede Wereldoorlog tot ontploffing is gebracht. Er schijnt nog een restant te zijn. Daarnaast is het bekend van het grapje: Wie is de burgemeester van Wesel?
    Xanten is een stad met veel Romeinse geschiedenis. Dat lijkt me dus wel heel mooi om te zien. Dat bewaar ik voor een andere keer.