Te kleine supermarkt

12 september 2016 - Berlin, Duitsland

Zoals ik al vertelde in het vorige reisverhaal, hebben we een supermarkt om de hoek. Nadat we ons plan hadden vastgesteld, zijn we eerst begonnen om daar water en zoutjes te halen. Er zit een kleine Netto, je kunt er je kont niet eens keren. Maar natuurlijk stonden wij al met zijn vieren in de supermarkt toen we zagen dat het wel krap was.

De supermarkt was zo klein dat de keuze ook niet reuze was. Een beetje vergelijkbaar met een buurtsuper. De flesjes water (van normaal formaat) bestonden uit één keuze. Later bleek dit ook nog medium water te zijn, terwijl wij toch echt liever still water drinken. Maar goed, toen hadden we het dus al gekocht.

Een supermarktmedewerkster bleek ook nog in de krappe looppaden een kar te willen voort duwen, dus het was even buik in houden om er langs te komen. Maar goed, we zouden nog even langs de zoutjes, want daar worden Sietse en ik altijd heel blij van. Vooral met de warmte, dan lust ik nog meer zout. We stonden even voor het schap te kijken en vervolgens blijkt de kassarij door ook nog door te lopen. Tien op een rij, kassa erbij, blijkt het hier blijkbaar te zijn.

Gelukkig kwam er dus uiteindelijk een tweede kassière, waardoor we nu twee rijen van 5 hadden. Met zijn vieren namen we natuurlijk nog meer ruimte in. Een mevrouw achter ons in de rij laat een gedeelte van haar boodschappen op de grond vallen. Willem en Wiepie komen gelijk in actie om die mevrouw te helpen. Die hebben vandaag bonuspunten verdiend. Toen de boodschappen op de band lagen, besloten Wiepie en ik naar buiten te gaan. Weg uit de drukte. Willem en Sietse hebben even afgerekend en nu kunnen we de bus in.