Massagestoelen

25 juni 2016 - Neunkirchen, Duitsland

Het regent al de hele dag en het lijkt voorlopig niet op te houden. We gaan dus maar naar een binnenactiviteit zoeken. In Neunkirchen zit het grootste overdekte winkelcentrum van heel Saarland en dat is precies wat we nu kunnen gebruiken. Als we uit de auto komen, merk ik dat die kuit weer gaat opspelen. Hoe meer ik loop, hoe vervelender die is. Vooral doorgaan! Ik ben niet voor niks naar Neunkirchen gekomen.

Neunkirchen is na Saarbrücken de grootste stad. Je ziet hier veel sporen van industrie. Ook is het een gezellig centrum. Er is een grote markt vandaag en er is blijkbaar een feest, want we zien muziek en eetstandjes op de Stummplatz. Dit plein zit ook voor het overdekte winkelcentrum, Saarpark-Center genaamd. Dit is inderdaad een enorm winkelcentrum met ongeveer 130 winkels. Erg leuk om zo rond te kijken op zo’n natte dag.

Elke dag vind ik het wel leuk om wat foto’s te maken. Alleen vandaag doet het fototoestel het niet, want er is vocht bijgekomen. Dat is flink balen. We halen de geheugenkaart en de accu er uit, want meer kunnen we hier niet doen. Vanavond maar even in het hotel vragen. Inmiddels begin ik me ook weer minder te voelen. Het gaat niet helemaal lekker. Ik voel voortdurend de hitte van de verbande huid. Mijn hele systeem is in de war.

Na een tijdje gaan we even zitten en dan zien we de massagestoelen. Dat heb ik nou altijd al een keer willen proberen in een winkelcentrum. Sietse vindt het ook een goed idee. We zitten 10 minuten en het is een pittige massage. Je wordt best wel even aangepakt. Wel leuk om een keer te ervaren. Na 10 minuten moet Sietse echt even bijkomen, want hij heeft gevoeld hoe stijf hij was. Ook ik voel me weer beter na de massage en de rust.

We besluiten toch maar weer naar het hotel te gaan. Het is mooi geweest. Ook verlang ik weer naar rust, want het is hier heel druk. Nu zitten we weer in het hotel en gaan we even eten. Ook komt er dan een technicus langs om naar ons fototoestel te kijken. Daarna zal ik niet veel meer doen. Morgen gezond weer op.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl