Modelspoor Panorama bezichtigen

21 juni 2015 - Aalten, Nederland

Zoals ik al eerder vermeldde, had ik ook een cadeau voor hem. Elke zondagmiddag is er in Aalten een modelspoor te bezichtigen. Dat vinden wij allemaal wel leuk, dus het leek mij wel leuk om met elkaar daar naar toe te gaan. Dus Gerrit, Petra, papa, mama en ik sprongen in de auto, toen de regen een beetje voorbij was.

Bij de aankomst bleek het gewoon aan een buitenweg te zitten, waar ze een compleet landschap met verschillende spoorbanen hebben aangelegd. Het panorama zelf is niet heel groot, maar de weg er naar toe heeft al veel treinattributen. Ook is er een treintje waar je kunt mee rijden voor een bijdrage. Wij wilden vooral het panorama zien.

Bij binnenkomst kwam ik bij de entree een vrouw tegen die we gisteren ook op de boekenmarkt hadden gezien. Ik keek haar eerst aan, omdat ik dacht; waar ken ik jou ook alweer van? En toen zei ik: Hey, ik ken jou. Zij gaf aan dat we elkaar gisteren bij de boekenmarkt waren tegen gekomen. Grappig dat je elkaar weer ziet.

In het begin kijk je vooral naar de verschillende rijdende treinen. Elke trein is anders. De HSV rijdt ook echt sneller dan de stoomtrein. Ook zie je eerst vooral het berglandschap, het stedelijk gedeelte en het industriegebied. Op een bepaald moment gaan de details je opvallen. Dan is er zoveel te zien.

We hebben ontzettend veel foto's gemaakt. Ik had namelijk ook nog een assistent fotograaf, namelijk Gerrit. Die heeft veel detailfoto's gemaakt. De meeste foto's bewaren we voor onszelf. Echt leuk om dit een keer te zien.