Nieuwe ronde, nieuwe kansen

27 juni 2016 - Weiskirchen, Duitsland

Op de terugweg heeft iedereen haast. Het is ook al etenstijd, dus iedereen wil waarschijnlijk gauw naar huis. Wij gaan met ons Opeltje niet zo hard de bergen op, want die heeft niet genoeg PK’s. We tuffen echt naar boven, al de hele vakantie. We worden vanavond voortdurend ingehaald, want niemand wil zo langzaam rijden. Nou, wij wel, wij hebben toch vakantie.

We zijn om 18.30u terug in het hotel en dan kunnen we gelijk aanschuiven bij het diner. Handig! De eerste keer dat we zo laat terug zijn, maar Trier was dan ook prachtig. Sietse brengt even de spullen naar boven en ik wacht even bij het restaurant. Onze Nederlandse buren van gisteren komen langs en ik besluit ze hartelijk te groeten. Dit is een goed begin, want er verschijnt een lach op hun gezicht. Als Sietse en ik in de eetzaal komen, zitten zij daar al. Ik vraag of ze een fijne dag hebben gehad. Zij waren in Saarburg geweest. Zo werd het toch nog gezellig.

Tijdens het eten werd er weer een wissel door het personeel gemaakt. Onze voorgerechten werden bij onze Nederlandse voorgeschoteld. Zij keken wat vreemd, maar begonnen te eten. Ik dacht, volgens mij is dat mijn voorgerecht. Ineens komt iemand van de bediening langs dat ze de borden had omgedraaid. Gelukkig was meneer nog niet begonnen aan mijn gerecht, want ik had erg veel zin in mijn antipasti met rucola.

Op het moment dat de bediening het hoofdgerecht serveert bij onze Nederlandse buren, doet de man alsof hij weer het verkeerde gerecht heeft. De bediening schrok en was even helemaal in de war. Zijn vrouw, onze Vlaamse buren en wij moesten erg lachen. Ze zijn hier erg serieus, dus het is wel leuk om die verwarring te zien. Of zoals onze Vlaamse buurman zei: Ze keek wat ontgoocheld. ;)

We hadden van de week verteld dat ons fototoestel vochtig was geworden. Daarna hebben we van het personeel van het restaurant een zak met rijst gehad. Hier moesten we ons fototoestel twee dagen in bewaren. Vanavond waren die dagen om. Sietse heeft de SD-kaart en de accu weer terug geplaatst. En ja hoor, hij doet het weer. Morgen gebruiken we dus weer een fototoestel.

1. Dineke:
    28 juni 2016
    heee wat goed van die rijst. ik weet wel bij diaree dat je rijst moet innemen zodat die het vocht pakt maar een fototoestel geweldig