Waakhond let op de schapen

14 juni 2015 - Winterswijk Miste, Nederland

Bij de receptie hebben ze verschillende uitgestippelde wandel- en fietsroutes liggen. Er zijn twee wandelroutes beschikbaar: 5 km en 10 km. Daarnaast zijn er 4 fietsroutes beschikbaar: 12 km, 20 km en 2 routes van 32 km. Wij willen niet te ambitieus zijn, dus we beginnen vandaag met de fietsroute van 12 km.

Na onze brunch zijn we ons langzaam gaan voorbereiden op onze fietstocht. Zorgen dat we alles meenemen, zoals water, iets te eten, een fototoestel en een kaart. Elke keer weer nadenken in welke tas we wat doen, maar mijn vader had dit keer een rugtas bij zich. Daar kan heel wat in.

Er zijn drie ingangen op de camping, maar we starten vanaf de receptie. We gaan al snel een zandpad op. Toevallig hadden we dit pad laatst al gefietst. Je fietst langs de landerijen en door het bos. Vervolgens kwamen we langs een boerderij waar een heleboel schapen bij elkaar waren. Er kwam ook een waakhond aan. Ik wilde even foto maken van de schapen en hij begon te snuffelen. Toen dacht ik, dan zet ik die ook op de foto. Hij ging pas blaffen, toen we weg fietsten. Blijkbaar vond hij ons aardig.

Daarna kwamen we een fietstunnel tegen. Er zaten veel bochten in de fietstunnel, daarnaast was die best smal. Ik ben dan toch bang dat er ineens een tegenligger om de hoek komt suizen. Vervolgens kwamen we in het buurtschap Miste. Dat valt onder Winterswijk. Ons vakantiepark staat dus ook in Winterswijk Miste. Zo wordt het blijkbaar genoemd.

Als we Miste uit rijden, komen we bij een bewaakte spoorwegovergang. Daar staat een steakhouse, genaamd Vivaldi. Het is behoorlijk in the-middle-of-no-where. Je moet dan toch wel naamsbekendheid hebben opgebouwd. Er komen niet zomaar mensen langs rijden, misschien fietsers. Ik vraag me altijd af hoe ze genoeg klanten krijgen.