Wolven dicht

24 juni 2016 - Merzig, Duitsland

Na Mettlach zijn we weer in de auto gestapt, nu richting Merzig. Een wat grotere plaats op 8 kilometer afstand. Inmiddels merk ik dat mijn huid toch echt verbrand is. We hebben wel zonnebrand met een hoge factor mee, maar geen after sun. Dat lijkt me wel iets dat nu verstandig is, dus we gaan naar een supermarkt. Na aanwijzingen van één van de supermarktmedewerkers vinden we de aftersun. Een grote fles van 500 ml voor €1,35, wat een lachertje. Dat is echt niet duur. Ik neem die fles graag mee en heb me gelijk ingesmeerd.

We rijden daarna het stadje in. We komen opvallend veel opticiens en rijscholen tegen. Het zal wel toeval zijn, maar het valt wel op. We zien een mooie kerk en een straatje met cafés, maar verder zien we helemaal niets bijzonders. Dit mag dan wel de grootste stad van dit district zijn, het is duidelijk niet de mooiste plek. Een ander plan dus.

Het lijkt ons leuk om naar het wolvenpark te gaan, wat net buiten Merzig ligt. We rijden er naar toe en zien al snel 2 witte wolven. De ingang is 200 meter verder op, dus we rijden nog even door. Helaas zien we op dat moment dat het wolvenpark om 17.00u dicht gaat en het is nu 17.05u. We kunnen nog door de hekken, maar dat vinden wij niet netjes. Het is heel gek hier, er zijn verschillende wildparken, maar de sluitingstijden zijn heel verschillend. Sommige parken sluiten een uur voor zonsondergang. Nergens in mijn informatie heb ik over sluitingstijden gelezen. Dan maar naar het hotel. Misschien komen we nog eens terug.

1. Ina:
    24 juni 2016
    Jammer hoor van het wolvenpark. Maar toch weer een mooie dag gehad denk ik.