Zoetekauw

17 juni 2016 - Hallenberg, Duitsland

Vanmiddag hebben we bepaald om naar Hallenberg te gaan. Gewoon eventjes kijken wat er onderweg te zien zou zijn en wat er te beleven valt.

Onderweg naar Hallenberg hebben we veel bomen gezien en de weg bestond ook uit veel bochten. Dus waar je in Nederland recht naartoe zou rijden, moet je in Duitsland toch wat langer over doen. Maar ja een berg kun je niet zo omgooien.

Eenmaal in Hallenberg zijn we naar de supermarkt Rewe gereden. Je ziet in de Duitse supermarkten toch hele andere producten dan in Nederland. Toen we al binnen kwamen, zagen we de backerei zei ik tegen Martina: Hier hebben ze alleen maar zoet spul, was ook zo, maar Martina zag toch nog kaasstengels en kaasbroodjes.

De bakafdeling bestond uit een veel breder assortiment, leuke bakproducten zoals Duitse torte, gebak en andere lekkere zoete spul. Ook versiering ontbrak niet, van chocolade tot nootjes, van hageltjes tot kraaltjes. Dus een walhalla!

Om dit lekkers allemaal nu al mee te nemen, was wat te vroeg, maar ik kom terug!